Sebuah Perahu Untuk Semua Pelaut: Bot Kembung ASIS Rigid Hull
Barcos-insufláveis-de-Casco-Rígido

Sebuah Perahu Untuk Semua Pelaut: Bot Kembung ASIS Rigid Hull

Pada masa lalu, orang percaya bahawa Kapal Kembung Kaku digunakan oleh tentera dan hanya untuk tujuan keselamatan, kerana lambung kapal yang kuat dan ketegaran kapal menjadikannya sesuai untuk keadaan cuaca apa pun. Namun, sejak beberapa tahun kebelakangan ini, gagasan ini semakin pudar. Semakin banyak orang mengalihkan keutamaan mereka terhadap Rigid Hull Inflatable Boats, walaupun untuk rekreasi, kerana prestasi tinggi, bahan unggul, keberkesanan kos dan kebolehpercayaan.

Sebelum kita mengkaji pelbagai kelebihan Bot Kembung Rigid Hull, bagi mereka yang tidak benar-benar tahu, mari kita tentukan apa itu. Rigid Hull Inflatable Boats (RHIBs) mendapat namanya dari cara mereka dirancang. Mereka mempunyai V-shell keras dengan sisi kembung. Perpaduan sempurna inilah yang memberikan fleksibiliti dan ketahanan kapal ini. Ramai profesional dan pencari percutian hari ini menjadikan RHIB sebagai kapal pilihan mereka, dan inilah sebabnya!

Ringannya

RHIB ringan, berkat pembinaan tiang dan laminasi kembung tiup mereka. Ini membantu meningkatkan kecekapan bahan bakar dan daya dukung. Kapal juga membolehkan anda membawa lebih banyak penumpang, memuat lebih banyak barang, sambil membiarkan anda beroperasi dengan lebih cekap dan selamat. Sebenarnya, tentera memanfaatkan sepenuhnya ketika mereka berangkat menyelamatkan nyawa: RHIB membantu mereka membawa lebih banyak orang sekaligus dan membawa mereka kembali ke pantai dengan selamat.

Direka untuk meluncur

RHIB diukir dengan halus untuk memotong air dengan lancar, menawarkan perjalanan yang lebih lancar dengan sedikit lebam, bahkan di perairan yang kasar. Kapal ini mempunyai reka bentuk yang unggul yang membantu marinir melawan arus, dan tetap stabil walaupun pada kelajuan tinggi.

Kursus ini jelas

RHIB mempunyai kursus yang sangat baik jika dibandingkan dengan kapal tradisional. Kombinasi lambung V dalam dengan kerah kembung dirancang untuk memotong gelombang apa pun dan menyerap hentaman gelombang sambil tetap berjalan.

Memotong air

RHIB pada mulanya dikonsepkan untuk misi penyelamatan, dan oleh itu kepantasan dan ketepatan adalah syarat. Reka bentuknya yang unik membolehkan mesin / motor yang kuat yang dapat meluncur melalui air ke destinasinya, dalam keadaan cuaca apa pun. Ini membantu menyelesaikan setiap misi dengan lebih cepat, dan yang lebih penting, selamat. Tambahan walaupun seseorang menggunakan kapal untuk rekreasi.

Pergi jarak jauh

Seperti yang telah disebutkan sebelumnya, RHIB ringan, yang meningkatkan kelincahan dan responsif menjadikan misi anda lebih mudah dan cepat. Kapal-kapal ini dapat mencapai kecepatan lebih cepat dengan penggunaan tenaga yang lebih sedikit, yang pada gilirannya meningkatkan jangkauan dan memungkinkan Anda menyelesaikan lebih banyak pekerjaan dengan lebih sedikit gas. Lambung yang kuat memastikan keselamatan yang lengkap, tetapi sekiranya berlaku kecemasan, RHIB ringan dan dapat dengan mudah ditelusuri oleh kapal lain.

Sekiranya anda merancang untuk menggunakan kapal untuk perniagaan yang berorientasi penumpang, ini akan mengurangkan kos bahan bakar anda dan ternyata lebih menguntungkan daripada memiliki kapal lain. Dan jika anda pemilik kapal peribadi, tidakkah anda lebih suka penggunaan bahan bakar yang lebih rendah daripada alternatif?

Induk semua perdagangan

Kapal Kembung Kaku dapat digunakan dalam pelbagai sektor laut. Hari ini, mereka digunakan secara menyeluruh, dari operasi tentera, tentera laut dan penyelamatan, hingga masa lapang. Berikut adalah senarai orang yang pada masa ini lebih suka dan bergantung pada RHIB berbanding jenis kapal lain:

  • Responden Pertama
  • Ketenteraan
  • Penguatkuasaan undang-undang
  • Bot kerja
  • Pelayaran bot rekreasi
  • Bot penumpang komersial

Jadi sekarang anda tahu mengapa Bot Kembung Rigid Hull mendapat penagihan teratas dari tentera laut, tentera, penyelamat, dan juga pencari masa lapang. Dan di ASIS Boats, kami percaya bahawa terdapat Rigid Hull Inflatable Boat untuk semua orang. Oleh itu, jika anda mencari sesuatu yang sesuai dengan keperluan anda, sila lawati halaman hubungikami ASIS Bot untuk maklumat berkaitan kapal RHIB.

Share this post

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart